udowa str wwwjpg

12 niezbędnych elementów strony firmowej

12 niezbędnych elementów strony firmowej

Posiadanie profesjonalnej strony internetowej przez firmę zainteresowaną utrzymaniem się na rynku i pozyskaniem nowych klientów, to dzisiaj nie rodzaj jakiegoś gadżetu, który można stworzyć w trudnej do określenia przyszłości, ale pilna konieczność. Parafrazując maksymę marketerów internetowych można napisać, że “Jeśli Twoja firma nie ma strony internetowej, to nikt o jej istnieniu nie wie.

Co powinno się znaleźć na stronie firmowej??
Wprawdzie ostateczny kształt strony zależeć powinien od naszych preferencji (układ, kolorystyka, użyte oprogramowanie), branży w której działamy oraz tego, co chcemy przekazać potencjalnym klientom, ale możemy również wskazać kilka niezbędnych elementów strony firmowej, które są typowe dla wszystkich branż:

  1. Profesjonalny adres strony internetowej – to pierwszy elementy, na który zwraca uwagę osoba wchodząca na stronę. Adres powinien być możliwie krótki i precyzyjnie opisywać czym zajmuje się dana firma. Poza tym adres firma-abc.pl wygląda bardziej profesjonalnie niż firma-abc.republika.onet.pl.
  2. Logo firmy / slogan – to element wizualny/ słowny pozwalający na odróżnienie firmy od setek do niej podobnych.
  3. Opis branży / działalności – nie ma nic gorszego dla klienta niż konieczność domyślania się czym właściwie dana firma się zajmuje, jaki jest zakres jej działalności, co produkuje lub jakie usługi świadczy.
  4. Historia firmy– to jeden z kluczowych elementów strony, dzięki niemu klienci mogą w łatwy sposób dowiedzieć się kiedy firma powstała i w jaki sposób.
  5. Nagrody i certyfikaty – chwalenie się informacjami o zdobytych wyróżnieniach, nagrodach i osiągnięciach jest jak najbardziej wskazane.
  6. Kontakt – im pełniejsze dane kontaktowe podamy tym lepiej. Zamieszczenie jedynie samego formularza kontaktowego, może sprawić, że potencjalni klienci zrażą się do naszej firmy już na samym początku. Pamiętaj również, że wielu klientów chce porozmawiać z pracownikiem i dlatego warto podawać numer infolinii lub telefon kontaktowy. Jeśli nasza firma pracuje jedynie w określone dni i godziny, to taka informacja również musi znaleźć się na stronie.
  7. Nasz zespół – jeżeli w Twojej firmie znajdują się pracownicy oddelegowania do wykonywania poszczególnych zadań np. kontaktu z klientem to na stronie nie może zabraknąć takiej informacji. Skróci to Klientowi bowiem czas potrzebny na dotarcie do właściwej osoby w firmie.
  8. Aktualności – w przypadku wielu stron firmowych zawierających jedynie suche informacje na temat działalności, tak naprawdę trudno ocenić czy firma dalej istnieje i działa. Prostym sposobem na rozwiązanie tego problemu jest cykliczne zamieszczanie informacji i zdjęć z życia firmy.
  9. Portfolio/Referencje – wielu klientów przed nawiązaniem współpracy z nową firmą sprawdza jej referencje i informacje o jej klientach. Pochwalenie się współpracą z dotychczasowymi kontrahentami może być dużym atutem.
  10. Promocje i okazje – Klienci uwielbiają promocje, rabaty i okazje i dlatego informacji o nich nie może zabraknąć na stronie firmowej.
  11. Oferty pracy – jeśli firma prowadzi rekrutację pracowników lub planuje podjęcie takich działań w przyszłości, to oferty pracy również warto zamieszczać na stronie firmowej.
  12. Media społecznościowe – jeśli Twoja firma aktywnie działa w mediach społecznościowych, to nie zapomnij na stronie zamieścić linków do Twoich profili.

Wykorzystanie wszystkich tutaj opisanych elementów na stronie firmowej sprawi, że dla potencjalnych klientów będzie ona cennym i przydatnym źródłem informacji i przyczyni się do kreowania profesjonalnego wizerunku Twojej firmy.

Nie ma Cię jeszcze w Internecie?
To znaczy, że Twoja firma nie rozwija się?!

Skorzystaj z przygotowanego przez nas pakietu promocyjnego i zamów stronę internetową dla Twojej firmy już dziś!

Podziel się
Share